Regulamin Rady Rodziców

             

Regulamin Rady Rodziców Przedszkola nr 3 w Koszalinie

 
 

I. Postanowienia ogólne

§ 1

1.     Rada Rodziców, zwana dalej „Radą” reprezentuje ogół rodziców wychowanków.

2.     Rada działa na podstawie Ustawy o systemie oświaty, Statutu Przedszkola nr 3    w Koszalinie i niniejszego regulaminu.

§ 2

1.     Rada liczy tylu członków, ile jest oddziałów w przedszkolu.

2.     Kadencja Rady trwa rok.

3.     W uzasadnionych przypadkach, jeśli w czasie kadencji, ze składu Rady ubędzie więcej niż 1/3 członków, dopuszcza się zorganizowanie wyborów uzupełniających skład Rady.

4.     Decyzję o przeprowadzeniu wyborów uzupełniających podejmuje Rada               w głosowaniu jawnym.

§ 3

Rada może tworzyć komisje i zespoły zadaniowe mające charakter opiniująco – doradczy.

 
II. Wybory do Rady
§ 4

1.     Wybory do Rady przeprowadzane są corocznie, we wrześniu, na pierwszym zebraniu rodziców każdego oddziału.

2.     Rodzice wychowanków danego oddziału, zgromadzeni na zebraniu, wybierają spośród siebie Radę Oddziałową.

3.     Rada Oddziałowa powinna liczyć nie mniej niż 3 osoby. O liczebności Rady Oddziałowej decydują rodzice danego oddziału.

4.     Do udziału w wyborach uprawnieni są rodzice dziecka danego oddziału. Jedno dziecko może reprezentować w wyborach tylko jeden rodzic.

§ 5

Wybory Rad Oddziałowych przeprowadza Komisja Skrutacyjna wybrana                   w głosowaniu jawnym spośród uczestników zebrania. Do komisji nie mogą wchodzić osoby kandydujące do Rady Oddziałowej.

§ 6

Wybory Rad Oddziałowych odbywają się w głosowaniu tajnym na zasadach ustalonych przez rodziców uczestniczących w zebraniu.

§ 7

1.     Rada Oddziałowa wybiera spośród siebie przedstawiciela do Rady Rodziców przedszkola.

2.     Na wniosek rodziców uczestniczących w zebraniu przedstawiciela Rady Oddziałowej do Rady Rodziców przedszkola może wybierać ogół rodziców uczestniczących w zebraniu, w głosowaniu tajnym, spośród wybranych członków Rady Oddziałowej.

§ 8

1.      Obwieszczenie wyników wyborów, podanie do wiadomości składy Rady                  i zwołanie pierwszego posiedzenia Rady należy do obowiązków Dyrektora.

2.      Pierwsze posiedzenie Rady powinno odbyć się nie później niż 14 dni od terminu wyborów.

III. Władze Rady
§ 9

Rada wybiera ze swojego grona przewodniczącego Rady, zastępcę przewodniczącego, sekretarza i skarbnika.

§ 10

Rada wybiera spośród siebie Komisję Rewizyjną. Komisja Rewizyjna liczy nie mniej niż trzy osoby. Komisja Rewizyjna wybiera spośród siebie przewodniczącego.

 
§ 11

1.     Przewodniczący Rady organizuje prace Rady, zwołuje i prowadzi posiedzenia Rady, reprezentuje Radę na zewnątrz.

2.     Zastępca przewodniczącego Rady przejmuje obowiązki przewodniczącego          w czasie jego nieobecności.

3.     Sekretarz Rady odpowiada za dokumentację Rady i protokołowanie jej posiedzeń.

4.     Skarbnik Rady odpowiada za prawidłową gospodarkę funduszem gromadzonym przez Radę. 

§ 12

1. Zadaniem Komisji Rewizyjnej jest kontrolowanie:

1)              realizacji uchwał podejmowanych przez Radę Rodziców,

2)              gromadzenia i wydatkowania funduszy Rady Rodziców.

2. Rada Rodziców składa coroczne sprawozdania ogółowi rodziców wraz                   z wnioskami pokontrolnymi.

 
IV. Posiedzenia Rady
§ 13

1.     Posiedzenia Rady odbywają się w terminach ustalonych w rocznym harmonogramie, nie rzadziej niż raz na 3 miesiące.

2.     Poza terminami ustalonymi w harmonogramie, posiedzenia Rady zwołuje przewodniczący powiadamiając członków Rady co najmniej 7 dni przed terminem posiedzenia. W szczególnie uzasadnionych przypadkach przewodniczący może zwołać posiedzenie Rady w trybie pilnym, bez zachowania 7 – dniowego terminu.

3.     Posiedzenia Rady mogą być również zwoływane w każdym czasie, z inicjatywy 1/3 składu Rady oraz na wniosek Dyrektora lub Rady Pedagogicznej.

 
 
§ 14

1.     Przygotowanie posiedzenia Rady jest obowiązkiem przewodniczącego. Członkowie Rady, na 7 dni przed posiedzeniem, otrzymują projekt porządku obrad.

2.     Posiedzenia Rady prowadzone są przez przewodniczącego.

3.     W posiedzeniach Rady może brać udział, z głosem doradczym, Dyrektor, Wicedyrektor lub inne osoby zaproszone przez przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady.

4.     Posiedzenia Rady są ważne, o ile obecnych jest co najmniej połowa członków Rady.

§ 15

1.     Posiedzenia Rady są protokołowane.

2.     Protokoły posiedzeń Rady są przyjmowane przez Radę w drodze głosowania na następnym posiedzeniu Rady.

V. Podejmowanie uchwał
§ 16

1.     Uchwały Rady podejmowane są zwykłą większością głosów, w głosowaniu jawnym.

2.     W sprawach personalnych, a także na formalny wniosek członków Rady, głosowanie odbywa się w trybie tajnym.

§ 17

Uchwały Rady numerowane są w sposób ciągły w danym roku szkolnym.

§ 18

Opinie Rady wydawane są w takim samym trybie jak uchwały.

 
 
 
 
VI. Prawa i obowiązki członków Rady
§ 19

1.     Członkowie Rady mają prawo:

1). Dostępu do wszystkich informacji i dokumentów związanych z organizacją i przebiegiem procesu dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńczego, poza informacjami i dokumentami uznanymi za poufne, lub dotyczącymi spraw personalnych.

2). Wypowiadania swoich opinii we wszystkich sprawach przedszkola.

3). Głosowania na równych prawach, we wszystkich decyzjach podejmowanych przez Radę.

2.     Członkowie Rady mają obowiązek aktywnego uczestniczenia w posiedzeniach i pracach Rady.

VII. Fundusze Rady
§ 20

1.Rada może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł.

2. Wysokość minimalnej składki na rzecz Rady Rodziców ustala się na zebraniu walnym rodziców.

3. Rodzice mogą indywidualnie zadeklarować wyższą składkę od ustalonej.

4. Rada Rodziców, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, może zwolnić rodziców z wnoszenia części lub całości składki.

5. W przypadku, gdy do przedszkola uczęszcza 2 lub więcej dzieci z rodziny, opłata składki ulega obniżeniu o 50%.

6. Pieniądze przyjmowane są na konto bankowe Rady Rodziców lub gotówkowo na zbiorcze listy grup, a wpłaty potwierdzane podpisem wpłacającego.

7. Fundusze Rady Rodziców mogą być przeznaczone na zakup zabawek, pomocy dydaktycznych, upominków dla dzieci, wyposażenie przedszkola, organizację koncertów, teatrzyków, wycieczek, imprez okolicznościowych, warsztatów szkoleniowych dla nauczycieli i rodziców, prowadzenie strony internetowej.

8. Fundusze Rady Rodziców wydatkowane są zgodnie z niniejszym regulaminem       i planem finansowym. Rada rodziców ustala kwotę pogotowia kasowego.

9. Zgromadzonymi środkami finansowymi dysponuje Rada poprzez dwie upoważnione osoby: przewodniczącego i skarbnika. Rada Rodziców upoważnia dyrekcję przedszkola do dysponowania funduszem Rady zgodnie z ustalonym regulaminem i planem finansowym.

 
§ 21

Dokumenty finansowe przed zaksięgowaniem zatwierdza skarbnik Rady.

VIII. Postanowienia końcowe
§ 22

1.Rada Rodziców posługuje się pieczatką:

 
 
 
 
 

2.Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.

Wytworzył:
Rada Rodziców Przedszkola Nr 3
Udostępnił:
Chrzanowska Iwona
(2003-07-24 13:09:27)
Ostatnio zmodyfikował:
Latos Małgorzata
(2012-03-15 10:51:44)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki